onsdag 29 oktober 2008

Öst och Väst möts


En kille som hänger lite på östkusten fick den goda idén att om han körde från sin bas och jag från min bas på västkusten så kunde man ju mötas i mitten nånstans och klättra. En mycket bra idé! Någonstans i mitten blev i detta fall Rodellar och det är ju inte det sämsta stället för klättring heller.
Har inte haft klätterskorna på mig sen en tur till Blåberget i maj nån gång. På nåt sätt verkar man ha kommit ihåg hur man gör för lite klättring blev det i alla fall.
Rodellar gav mersmak. Stället i sig är otroligt mysigt och här skulle man kunna spendera en helg och bara promenera i den fantastiska omgivningen.
Suget att klättra har börjat komma tillbaks. Utomjordiskt kul!

5 kommentarer:

Carlos sa...

Inte konstigt att man blir sugen på att klättra om man är i Rodellar. Ett tips är att promenera "uppströms". Förbi La Surgencia (källan). Det finns häftiga formationer och otroligt vacker natur där.

Är man där på sommaren kan man också syssla med canyoning (barrancos). Jag har inte testat men det sägs att det ska vara blan de bästa i Europa.

Just det! Somontano heter vinet från trakten. Enligt mig fruktansvärt överskattad.

Linder sa...

Vi sag nagra personer som hade utrustning for canyoning faktiskt. Somontano provade inte, men da vet man att man kan undvika det.

Pär sa...

Linder, jag tror det var Somontano vi provade första kvällen....

Carlos sa...

Somontano är inte så dåligt vin men priskategorin ligger alldeles för högt. Du får mer kvalitet för pengarna om du köper vin från Duero, Rioja, Priorat, Toledo osv.

Jag hoppas att jag kan åka till Spanien inom kort. Då hör jag garanterat av mig till er båda.

Alien, om jag var du skulle jag flytta till Barcelona, det blir inte så mycket bättre än så.

Linder sa...

Om det var det vinet vi fick på fredag så ska gudarna veta att jag inte kommer att köpa Somontano.
Håller med om Duero Carlos. Bra vin. Hoppas du dyker upp här nån dag så vi kan ta en inhemsk whiskey. Dyc :)