onsdag 6 augusti 2008

Surfin safari


Söndagen blev det en tripp till Frankrike. San Seb ligger ju bara cirka 25 kilometer från gränsen så man kan snabbt ta sig till Biarritz, San-Jean de Luz mm.
I måndags kollade vi upp surfing kurser och fick en tid på tisdag. En timme med en instruktör mitt på dagen. Mitt på dagen var tyvärr inte den bästa tiden för att ta en kurs. Vattnet var fullt med folk som var i vägen när man skulle rida på vågorna. Rida på vågorna förresten. Jag kom väl upp till knästående som bäst. Brorsan lyckades komma upp till stående en kort stund.
Instruktörens råd till mig blev att jag måste paddla mer. Kommer man inte upp i samma fart som vågen så passerar den bara. Nåja, nu har man lite grunder i alla fall. Blir helt klart att prova mer framöver.
En schysst begagnad bräda kan man komma över för 400 Euro så man kanske får slå till nån gång.
Blev inga action bilder på nån av oss eftersom det var lite knepigt att ha med sig kameran. Killen på bilden var en annan surfare som var ute under dagen.

Inga kommentarer: